Thursday 9 May 2013

Trap In Love [Chapter 5]


"Kalau macam tu aku datang rumah kau tiap hari jaga kau eh" Aku just buat ayat laka laka je. "Okay janji datang" Amir buat muka mengharap pulak, haih. "Janji" Amir pun apa lagi, semangat diaa. Tudiaaa. Aku just senyum jee sebab tengok dia happy. "Eh Amir, rasanya kitaorang dah nak kena balik ni." Suddenly Ieman datang. "Ohya, okaylah macam tu, kita jumpa nanti ah. Amie jangan lupa k" Amir tengok aku. "Yalahhhh" Aku pun keluar dari bilik Amir then terus pergi pakai kasut. Kami mintak diri nak balik. Time dekat luar rumah Ieman tanya aku "Weh, apa kau cakap dengan Amir?" Ieman buat muka confuse "Tak de ah, pasal homework je." Aku tipuu, memang kerja aku. Hoho "Okay then"

Esoknya dan esoknya lagi, aku kerap melawat dia. Lol sakit dia dah okay sikit. And lama dah aku tak terserempak atau cakap dengan Danney. Tapi okaylah, aman sikit hidup. Aku always tolong Amir sekeluarga. Diorang bukan berasal dari keluarga senang. Aku tolong sedikit demi sedikit lah. Diorang hidup senang sikit and aku happy tengok. Ada satu hari tu Amir ajak aku jumpak dia kat taman belakang sekolah. Dia suruh aku datang sorang sorang. Pahal lah dia ni. Takut juga aku.

Aku pergi taman tu. Aku tengok takde pun Amir. So aku ambil masa yang ada untuk jalan jalan kat taman tu. Aku nampak ada budak, ada beberapa family kat situ, semua nya happy happy. Suddenly ada sorang budak ni suruh aku ikut dia. So aku ikut lah and ramai orang pandang aku. Kenapa ni. Takde orang lain nak pandang ke? Hmm apa apa sajalah. Aku nampak satu kelibat yang memang aku kenal gila tapi dia tak pandang aku. Depan dia ada satu piano warna putih. Hm. Aku pun pergi dekat dengan dia. Dia tiba tiba pandang belakang? Wow smartnya dia. Seriously. Dah la kami dikerumuni dengan ramai orang. Dia suruh aku duduk kat sebelah dia. Aku patuh. After that dia tekan satu not. Then dia senyum kat aku. Kenapa aku ni? kenapa aku rasa macam suka kat dia punya smile? Haihh. Lepas tu dia main kan satu lagu yang aku paling suka, A Thousand Years. Pandai okay dia main. Aku terus menghayati lagu tu. Dah habis lagu tu. Suddenly dia bangun. Dia tarik tangan aku dan aku pun bangun jugak. Dia bawak aku ke tepi piano and dia pun cakap "First I know you, I thought you just like other girl. Yes, now I've change my mind. You're different. Your attitude make me fall in love with you. Yes I know you don't wanna being in love. But I'm really hope that you can be mine. Please?" Yes, aku terharu jugaklah. Aku rasa aku pun suka dia, fall in love with him. Aku rasa aku dah langgar prinsip hidup aku. Biarlah. Yang penting aku nak dengan dia, ya aku nak bersama dia. Aku malu nak jawab sebenarnya. So aku cuma buat simbol okay guna tangan. Dia pun senyum lebar. Semua orang tepuk tangan and aku ternampak Fiqa, Aiman dengan Ieman kat situ, lah diorang ni dah ada lama kat sini. Lagi malulah aku. Wuu. Diorang datang kat kitaorang and Ieman ni yang gedik gedik ni dok baling bunga banyak banyak. Ini bukan majlis kahwin ye Ieman. Aku cakap dalam hati je. "Tahniah both of you. Tengok, Amie dulu yang asyik kata tak nak bercinta lah apa lah. Last last dengan Amir jugak. Eksyen lebih kau ni" Kata Ieman. "Dah ah, tak payah ungkit, malu aku" Aku tutup muka. Buat buat malu ._.

After Aiman, Fiqa dengan Ieman balik, aku jalan jalan dengan Amir. "Macam mana tadi?" Tanya Amir. "Okay. Aku suka. Tapi lebih lebih ah kau, kita budak sekolah lagi, bukan nak kahwin doe" Aku jawab tapi tak pandang dia. Aku rasa dia tengah gelak. "Biarlah suka hati aku lah, haha. Yang penting kau jadi milik aku." Amir cakap sungguh sungguh dengan wink dia. Haha. K aku malu. "Malam ni kita skype-ing nak, sayang?" Omfg, dia panggil sayang? Wowwww. "Erm okay." Aku balas tu je, speechlesss punya pasal. Aha. Kitaorang dah sampai depan rumah aku rupanyaa. "Okay lah Amir, aku masuk dulu" Kata aku kat Amir. "Okay Amie, skype k malam ni. Pukul 9. Tau. Bye. Iloveyou." Kata Amir sambil buat love besar guna tangan lengan dia tu. Aku senyum and cuma buat love guna jari je. Malu okaay. Sebelum aku masuk rumah, aku rasa macam ada kelibat sorang laki tengah memerhati kitaorang. Hmmm.


To Be Continued.

P/s : Sorry if banyak typo.
P/s/s : Sorry lambat, aku busy gila doe. Idea pun tak masuk.
P/s/s/s: Ieman comel. Wakaka xD



No comments:

Post a Comment