Thursday 25 April 2013

Trap In Love [Chapter 4]


Amir bisik something kat aku. Ye aku dapat dengar. Dia kata "Aku taknak kau jatuh ke tangan orang yang salah and.....aku akan buat kau suka aku. Aku akan berusaha" Aku pandang tepat kat mata dia "Are you serious? Are you joking?" aku tanya dia. "I'm not, I love you, Amie." Woow, baru kenal beberapa hari dah jatuh cinta kat aku, gila ke apa. Aku tarik tangan aku and jalan tinggalkan dia. Tak sanggup nak tunggu situ lagi dah. And I'm never gonna being in love. Masuk kelas aku nampak Fiqa, Aiman dengan Ieman tengah borak borak. Aku on the way nak pergi kat diorang tapi suddenly Danney halang aku. "Hye sayang" Danney cakap sambil wink. Huh. Aku pun malas nak layan dia apa lagi, pijak kaki dia kuat kuat. Dia pun tersungkur. Padan muka, MUAHAHHA e.e

"Hye all, apa korang borak ni?" Aku cakap sambil menarik kerusi nak duduk. "Pasal kau dengan Amir" Ieman jelir lidah. Nak dipotong gamaknya. "Apsal aku dengan mamat tu?" Aku angkat kening sebelah. "Tak lh, Amir tu, asyik tanya pasal kau je kat kitaorang. Malas betul nak layan dia" Fiqa buat muka over gedik. Makan jugak kerusi ni. "Ohhh" Aku cakap tu je lah. "Aku rasa kan Amir suka kat kau" Aiman pun bersuara. Aku buat muka slamber derk je sebab aku dah tahu. Aku nampakAmir baru masuk kelas and dia pandang aku. Aku buat tak endah je. Then suddenly Sir Middleton masuk. Bosannya belajar math ni.

Time rehat aku cakap kat Fiqa yang aku tak rehat dengan diorang, aku nak pergi library. On the way pergi library tiba tiba aku dengar satu alunan muzik ni. Merdu gila. Aku pergi ke arah bilik tu and aku nampak Amir tengah main piano and dia main lagu......favourite aku, Crescendo! Pandainya dia main, aku macam mengelamun kejap. Tiba tiba bunyi piano stop and Amir tengok aku. Apa aku buat ni. Aku pun cepat cepat lari dari situ. At library aku fikir pasal tadi balik. Why aku jadi macam tu? Tak tak, aku cuma suka dengar dia main piano je, aku tak suka dia. Tapi cara dia main nampak segak....Uh uh no Amie, Don't fall in love please, I'm begging. Aku cuba lupakan pasal tu, aku baca buku about science, why cover book ni pink, benci sungguh.

Balik sekolah aku baring atas katil. Penat, lelah semua ada. Aku on laptop, cadang nak search some quotes je, but suddenly Fiqa hantar message at skype. Dia ajak skype. Ohh, aku on je. Time skype-ing tu Fiqa ada tanya aku pasal Amir. "Amie, apa pendapat kau pasal Amir?" Aku buat buat fikir. "Dia okay je, tapi gatal. Suka pikat perempuan, takde kerja lain ke" Fiqa senyum "Kau nak tahu tak, now dia dah tak macam tu. Seriously. And now dia suka sangat lepak kat dance room main piano, sometimes main gitar and sometimes menari. Handsome kut." Fiqa buat muka macam angau. Lol. "Yaka ? Ohh, aku tak berminat nak cakap pasal dia lah." Aku balas. So kitaorang just borak about pelajaran and masuk sikit sikit gossip panas. Time nak off skype, Fiqa sempat lagi cakap "Amie, aku harap kau bahagia dengan Amir, hahaha" Apa dia merepek ni? Tak kuasa aku nak bahagia dengan dia.

Iphone 5 aku tiba tiba berbunyi. Ada someone call, It's someone unknown. Aku answer call tu, si pemanggil pun bersuara. "Heey Amie, ni aku, Danney." Lah, dia dapat mana number aku ni? "Mana kau dapat number aku?" Aku kena tukar number phone ni. Lol. "Kalau dah suka, macam macam cara aku boleh buat asalkan dapat" Aku malas nak layan and aku just off call plus off phone. Aku tidur petang kejap. Bangun dari tidur aku buat muka pelik. Kenapa aku mesti mimpi Amir? Aku mimpi aku pergi jalan jalan sambil pegang tangan dia. Gila, aku dah kenapa ni?

Today is Sabtu. Ye aku cuti. Nothing to do, aku just lepak dalam bilik and online. Suddenly Ieman call aku "Amie, nak ikut kitaorang pergi rumah Amir?" Aku tanya Ieman balik "kenapa nak pergi rumah dia?" aku kira kira dalam otak nak pergi ke tak. "Amir , dia tak sihat, so kitaorang cadang nak visit dia" Oh tak sihat rupanya. "okay, kita jumpak kat rumah kau" Aku off call then bersiap siap. Pakai simple je. Takkan nak melawat orang pakai macam nak pi award.

Kitaorang sampai kat rumah Amir, agak kecil rumah dia. Aku tengok adik Amir ada dua, comel nya diorang. Mak Amir suruh kitaorang masuk. After sembang sembang dengan Mak Amir, kitaorang pergi bilik Amir and tengok Amir. Nampaknya dia memang tak sihat sangat ni. Muka pucat nya. Kesian dia. Aku rasa sedih tengok dia. Sempat lagi aku usha bilik dia, ada dua gitar. Wow lawa nya.  Kat dinding ditampal gambar gambar yang unik, aku tahu dia yang tangkap gambar II tu sebab aku tengok ada camera sebelah dia. Ater a few minutes "Weh korang, boleh tak aku nak cakap dengan Amie sorang je?" Fiqa, Aiman dengan Ieman pun pergi ke ruang tamu. "Amie, kau suka Danney tak?" Apa jenis soalan ni. "Tak lah, kau ni pehal duk tanya pasal tu" Aku tengok Amir senyum sikit. Segak jugak even muka pucat. "Takde lah aku risau kau suka dia, melepas lah aku." Dia gelak sikit, aku cuma geleng geleng kepala. "Kau patut risaukan kesihatan kau, bukan pasal tu, Amir wei" Aku tengok dia. Kesian pulak kat dia. "Kau dah ada kat sini pun cukuplah Amie, dah buat aku rasa sihat sikit" Aku senyum nipis. Ayat kau buat aku rasa happy lah, Amir. Tapi takkan itu....Aku taknak jatuh cinta dengan dia. No just no!

To Be Continued.

P/s : Sorry if ada typo.
P/s/s : Sorry lambat update chapter 4 ._.

No comments:

Post a Comment