Friday 19 April 2013

Trap In Love [Chapter 1]


Tadford Highschool. Yeah, nilah sekolah baru aku. Aku memandang kiri dan kanan. Hmm, besar jugak sekolah ni. Aku mengarahkan Steve, si driver tu pulang ke rumah. Lalu aku masuk ke bangunan sekolah langkah demi selangkah dengan muka blur.

 Tetiba ada sorang laki ni sergah aku dari belakang. Cis, tak guna. Dia tersenyum lalu menghulur tangan. "Hai, aku Ieman. Kau?" Aku teragak agak nak menyambut, tapi...salam je lah, bukan ape pun. "Amie". "Wow, kau ni gila cold. Haha. Ni kenalkan kawan aku, Aiman and Fiqa." Dorang berdua pun lambai tangan kat aku. Eh, comel pulak Fiqa tu *perasan* Aku pun senyum nipis je. "Weh Ieman, kau nampak Amir tak?" Aiman tanya kat Ieman. "Ehh, tak nampak pula, mane eh dia pergi?" Ieman balas. Aku sebenarnya tak minat pun nak dengar apa diorang cakap. "You all, bilik pengetua kat mana?" Aku tanya. Fiqa pun balas "Kat tingkat tiga tepi bilik gerakan, jom lah aku temankan kau" Fiqa senyum sambil buat peace lalu dia tarik tangan aku. Hamboi minah ni tak sabar sabar.

Sampai depan bilik pengetua, Fiqa arahkan aku masuk sorang sorang. Aku buat muka poyo. Pft. So masuk jelahh. Aku nampak ada budak laki sorang ni dok layan game kat phone. Duduk tak senonoh langsung. "Oh Amie, sini duduk" En. Eiffel, pengetua sekolah tu panggil aku duduk kat situ. Kaki budak tu kacau laluan aku. Cis. Lalu aku sepak kakinya dan terus berjalan menuju ke meja pengetua. Aku usha belakang tengok budak laki tu dok tahan sakit. Rasakan. xD "Amie, awak akan ditempatkan di kelas pertama 4A1. So you must belajar rajin rajin supaya tak turun kelas." Aku just angguk ikut apa pengetua cakap. "Amir, awak bawakkan Amie ni pergi kelas awak" Lah, nama dia Amir rupanyaa. "okeh" Amir balas. Aku yang berjalan nak keluar dari bilik pengetua tiba tiba Amir selit kaki aku. Woi, jahanam, habis jatuh maruah aku. Aku pun jatuh ah, siap landing macam superman lagi haa. Malu siakkk. Aku tengok Amir dok gelak. Bangang punya mamat. Time aku dok lap habuk habuk kat tangan aku tiba tiba Amir hulurkan tangan. Nak sambut ke tak, sambut ke tak. The suddenly Amir kenyit mata. Tudiaaaaaaa.

To Be Continued.

P/s : Sorry If banyak typo.
P/s/s : Sorry if Chapter 1 aku buat sikit, busy ! xD

No comments:

Post a Comment