Saturday 20 April 2013

Trap In Love [Chapter 3]


Before nak masuk, Aiman pun cakap "Eh, tak nak beli makanan dulu ke kat kaunter tu? aku lapar ni" Then Fiqa balas "Betul jugak. So siapa yang nak beli?" Pastu semua tengok Amir. "Yelah yelah, aku beli. Tapi, Amie kena ikut aku." Mamat ni kenapa pulak? Aku yang kena ikut "Taknak ikut" Aku kata kat Amir. Tapi Amir dah heret aku nak buat macam mana. Time kitaorang nak beli makanan, tiba tiba nampak Danney. Danney pun nampak kitaorang then datang kat kitaorang. Hish. "Hye sayang" kata Danney sambil pegang pipi aku -.- Tapi suddenly Amir tolak tangan Danney "Eh, kau jangan suka hati je pegang dia" Danney pun balaslah "Kau ni apsal? Dia awek kau ke?" Danney buat muka tak puas hati. "Yelah awek kau, kenapa? nak rampas? Try ah" Aku? Taklah rasa terkejut sangat, sebab dah banyak lelaki cakap macam tu kat sekolah lama aku. "Amie, Amir tu pakwe kau eh" Danney tanya aku. Aku just angkat bahu then pergi beli keropok and then tinggalkan diorang. 

Aku masuk ke bilik karaoke. "Amie, mana Amir?" Tanya Ieman "Entah, tadi dia tengah berbual bual dengan Danney" Aku duduk and makan keropok. Aku beli keropok favourite aku, entah diorang makan ke tak. "Kenapa Danney ada kat sini? Sejak bila pulak Amir boleh berbual bual dengan Danney? Setahu aku diorang musuh" Takde sape pun jawab pertanyaan Ieman tu. Amir tiba tiba masuk dengan muka slamber. "Amir, ape kau bualkan dengan Danney?" Tanya Fiqa. "Takde apelah, tak perlu tahu" Amir balas. Kitaorang pun bergembira and karaoke. Aku tak menyanyi pun sebenarnya, tak minat. Tapi kan sedap pulak suara diorang diorang ni, dah boleh buat group ni. Selesai karaoke, kitaorang gi lepak kat Cafe Mouse & Rabbit. Favourite aku, Chocolate Milk Shake. Tak sangka sama dengan favourite diorang. Tak sangka gila! xD

Time balik Fiqa dengan Aiman balik sama sama sebab rumah diorang dekat. Ieman kena pergi kedai buku beli barang. Aku cadang nak suruh Steve datang ambil, tapi confirm dia sampai lambat. Amir ajak aku balik dengan dia, aku ikut jelah. Masa kitaorang tengah berjalan jalan Amir yang mulakan conversation kitaorang "Erk, weh Amie" Amir panggil aku. "Hm apa?" Aku cakap tapi tak pandang dia pun. "Aku nak mintak maaf pasal ritu, yang kau jatuh dalam bilik pengetua tu, yang jatuh ala ala superman tu" Amir tahan gelak masa tu. Dia nii. "Aku dah maafkan pun, kalau tak, dah lama kau masuk kubur" Aku balas, tapi still tak pandang dia. "Amboi ganasnya. Amie, kau suka kat Danney tak?" Soalan apa pulak ni. "Tak" Balas aku. "Kenapa? Dia kan suka kau. Handsome apa dia" Amir kata kat aku. Aku buat muka nak muntah "Sorry sikit, aku tak pernah suka siapa siapa dan taknak suka siapa siapa. Aku tak pernah ada rasa nak couple and bercinta" Balas aku. Ambek kau. "Kau cakap je lebih. Tengok lah nanti, kau akan jatuh cinta, jatuh sayang jugak. Tengok tengok kau jatuh cinta kat aku. Habislah aku, nanti kau paksa aku kawin dengan kau" Amir cakap dengan gaya gedik dia. "Dey pigidah, semua tu mimpi je okay" Aku jalan cepat and tinggalkan Amir. Tapi Amir kejar aku. "Rileks lah, aku gurau je, Amie Mansor weei." Aku angkat kening. "Mana kau tahu nama bapak aku?" Aku tanya dia. Dia angkat bahu je.

Akhirnya sampai rumah aku. "Amie, aku balik dulu tau. Esok jumpak kat sekolah" Amir senyum sambil wink. Ugh. "Wait wait wait, rumah kau kat mana?" Aku tanya Amir. Yalah, aku dah tau rumah Ieman, Aiman dengan Fiqa. Tapi aku tak tahu langsung rumah Amir. "Rumah aku tak besar macam kau, dekat dekat dengan rumah Ieman, warna biru." Amir cakap tanpa memandang aku and terus jalan balik rumah. Aku buat muka blur pastu masuk rumah. 

Esoknya aku pergi sekolah. Aku nampak Amir ada dekat depan pintu pagar sekolah. Mesti tengah tunggu awek. Aku pun slamber jalan masuk sekolah, tapi tiba tiba Amir tahan aku. "Apa ni?" Aku tengok Amir. "Aku tunggu kau lah, Amie wei." Amir tolak dahi aku. "Apsal tunggu aku pulak?" Aku gosok dahi aku, main tolak je. "Saja, tak boleh? Takut Danney kacau kau lagi" Amir tengok aku dekat dekat. Tiba tiba jantung aku berdegup laju. Pehh. Pehal aku ni? First time macam ni. Aku cepat cepat buang perasaan gementar tu dan tolak Amir "Dah ah, aku nak masuk kelas" Aku tinggal Amir dan berjalan pergi ke kelas dengan muka yang macam nothing happen. Amir panggil panggil aku suruh tunggu dia, malassss. Tiba tiba Amir tarik tangan aku and.....

To Be Continued.

P/s : Sorry if banyak typo.
P/s/s : Sorry takat ni je, bapak aku dah panggil suruh sidai baju T^T
P/s/s/s : Aku sayang kat semua character dalam citer ni. Yeeeeey xD

No comments:

Post a Comment