Friday 19 April 2013

Trap In Love [Chapter 2]


Fiqa terkejut sebab dengar bunyi benda jatuh, kuat gila bunyi tu then dia cepat cepat masuk bilik pengetua. Fiqa ternganga gila ternganga lah tengok aku jatuh. "Omgg, kau kenapa Amie, macam mana boleh jatuh? Kau buat pa kat Amie, Amir? Kau tolak dia kaa?" Berduyun duyun soalan Fiqa tembak kepala aku -.- "Cuba bawak bertenang, Fiqa comel wei. Soalan kau macam peluru berpandu tau dak" Amir marah Fiqa. Fiqa just tersengih and then tolak Amir then tolong aku. Aku malas nak ingat balik time tadi, apa yang jadi ._.

Kami bertiga sampai di kelas. Fiqa dan Amir pergi duk tempat diorang. Sir Donghae, guru english suruh aku berdiri dekat depan kelas. "Okay girl, introducing youself to the class please" Sambil senyum. "I'm Amie, New student. Hope can be friend with all of you" aku pun bow lah 90 degrees. Sir Donghae suruh aku duduk kat sebelah Fiqa. Tudiaaa, Fiqa punya lambai kat aku, muka dia happy gila bhai. Haha. Aku pun pergilah kat Fiqa. Otw nak pergi kat Fiqa, ada budak laki ni dok usha aku paihtu dok control macho. Pigidah. Fiqa tarik tangan aku, terkejut aku -.-

"Wei Amie, kau kan masuk kelas ni, takde rase minat kat sapa sapa ke?" Tanya Fiqa. "Aku? Hah, aku tak berminat dengan lelaki. Seumur hidup tak pernah couple k. Couple...buang masa aku je" Aku jawab dengan angkuh sikit. Ewah. "Lmao, kau ni. kang tetibe minat kat someone camna? hahaha" Balas Fiqa. Aku pun buat muka troll face. Malas nak layan. "Wei, kalau pun kau tetibe minat someone, jangan terminat kat Aiman pulak K." Fiqa tambah lagi. Aku angkat kening sebelah. Fiqa bisik "Sebab aku suka dia since kecik lagi" Lahaii, patut lah. Aku just angguk and tersenyum. Fiqa Fiqa, aku takkan jatuh sayang or jatuh hati kat sape sape pun, percayalah. 

Suddenly mai sorang budak laki ni "Hey pretty, I'm Danney." Dia hulur tangan nak berjabat. Aku sambut tapi macam nak tak nak je ;3 "Hey girls, I got to go, gonna practise my dancing skills, bye" Danney buat flyingg kiss. Fiqa buat buat nak vomit. Eee, geli aku tengok Danney ni. Pekena dia ni? Hmm. Time tu cikgu meeting, so aku ambil masa baca buku. Aku sebenarnya baca buku latihan Fiqa. Hush, pandai jugak dia e.e Tetiba Ieman dengan Aiman mai. Aku tanya Ieman "Eh kau ni dok dengan benda warna pink je pehal? Geli siot aku tengok" Ieman buat muka masam "Eh suka hati lah, Pink fav aku doe. Kau tak rasa ke pink itu comel? Aha." Aku buat gaya nak telan Ieman "Please ah, aku paling benci pink okay. HATE PINK" Aku teruskan bacaan aku yang tergendala tadi. "Amie, nak ikut kitaorang pergi karaoke petang ni?" Aiman tanya aku. Macam best  jee. "Hmmm, korang nak karaoke kat mana?" Aku balas "Ermm, queensbay kut. Jom ah eh eh?" Queensbay, bosan dah aku dengan tempat tu. Tapi kali ni aku pergi dengan orang lain...hmm.. "Okay ah, kita jumpak kat pintu depan queensbay petang ni"

Time aku nak balik sekolah tetibe Danney datang. "Hye sayang" Eh, menyampah pulak aku dengan dia ni. "Ye nak apa, Danney" Aku balas ah. "Jom pergi dating petang ni?" Terang terang dia sebut dating -_- Sah sah ah aku taknak "Aku busy." Cool je aku jawab. Haha. "Alaaa, malam nanti?" Balas Danney. Eh budak ni, tak reti bahasa melayu ke, ke nak aku cakap India? "Danney, aku busy, kau faham tak. Nak makan kaki ke apa?" Aku balas, tapi dengan suara marah. "Wowow, okayokay. Ermm, Amie. Aku nak cakap ni" Danney nak cakap apa pulakkkk. "Hmm apa?" Aku jwb nak tak nak. "Sebenarnya aku suka kau" Aku buat muka seposen. Dah ramai lelaki cakap macam tu. Aku slamber ah balas "so?" Malaih betui nak layan Danney ni "Erk, jadi awek aku jom?" Lol, teringin samaaa kut. "No just no" Aku cakap kat Danney. "But why?" Haihhh "I'm gonna tell you later. But now I've to go now. Bye Danney" Aku pun cepat cepat masuk kereta and suruh Steve pandu kereta balik rumah laju sikit.

Petang tu aku sampai kat Queensbay. Aku nampak Fiqa, Aiman, Ieman and.....Amir? Budak ngok yg tu pun ada sekali -.- Biarlah, lagipun Amir tu kawan baik diorang. Aku berjalan pi arah dorang. "Hye all" Aku senyum. Yeah, aku rasa aku makin rapat dengan diorang. "Hai Amie, Let's go karaoke now !"Balas Ieman yang berbaju kemeja pink dia tu ._. Ieman pun pegang lengan aku. "Woi Ieman, kau takyah ngada pegang Amie. Kau tu dah ada awek. Kang awek kau tau, Tak ke naya kena judo dengan dia" Kata Aiman. Ieman sengih sengih then lepaskan tangan aku. Aku pun geli sebenarnya Ieman dok pegang pegang. Ugh. Kitaorang terus berjalan menuju ke Redbox kat tingkat 3. After that Aiman dengan Fiqa pun pergi tempah bilik utk karaoke. Hak Elah, Aiman ni takkan tak sedar lagi yang Fiqa tu suka dia? Dah terang terang dah. Then dah tempah kitaorang pun pergilah masuk bilik tempahan tu....

To Be Continued..

P/s : Sorry if ada typo.
P/s/s : Sorry takat ni je aku tulis, aku ngantuk bhaai ;3


No comments:

Post a Comment